
Επιλογής
Επιλογής
Διαθέσιμο μόνο στο 6ο εξάμηνο (3ο έτος) και 8ο εξάμηνο (4ο έτος)
🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος
Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου μαθήματος θα μελετήσουμε διαφορετικές μορφές ψηφιακής δημιουργικότητας όπως είναι τα blognovels, τα vlogs, τα fan fictions και η διαδραστική ψηφιακή αφήγηση των visual novels και των ιστοριών τύπου «choose your own path». Ιδιαίτερη βαρύτητα όμως θα δώσουμε στα ψηφιακά παιχνίδια και στα παιχνίδια διάχυτου υπολογισμού. Θα προσεγγίσουμε την έννοια της αφήγησης ως δομικό στοιχείο των παιχνιδιών, δίνοντας βαρύτητα στις εννοιολογικές κατηγορίες της ροής (flow), της εμβύθισης (immersion), της παρουσίας (presence) και της ταύτισης (identification). Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, θα ασχοληθούμε με διαφορετικές τεχνικές αφηγηματικού σχεδιασμού, προκειμένου να προσεγγίσουμε δημιουργικά και κριτικά την αφηγηματική αρχιτεκτονική των παιχνιδιών. Χρησιμοποιώντας εύχρηστα εργαλεία ανοιχτού λογισμικού όπως είναι το Twine, θα δημιουργήσουμε τις δικές μας ψηφιακές ιστορίες/αφηγηματικά παιχνίδια, διεκδικώντας μια θέση ανάμεσα στους λεγόμενους zinisters της νέας εποχής.
Μετά την ολοκλήρωσή του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα πρέπει :
🔵 🔴 🟡 Θεωρία (2 ώρες)
Ορισμός και Δομικά Στοιχεία της Ψηφιακής Διαδραστικής Αφήγησης - Θεωρία Διαδραστικής Ψηφιακής Αφήγησης και Συστημική Σκέψη
Διάδραση, ροή και εμβύθιση - Χαρακτηριστικά και θεωρίες της διαδραστικής ψηφιακής αφήγησης
Iστορία της Διαδραστικής Ψηφιακής Αφήγησης - Hypertext fiction και παιχνίδια τύπου choose your own adventure -Μελέτη των πρώιμων μορφών της διαδραστικής ψηφιακής αφήγησης
Visual novels και ψηφιακές προσωπικές ιστορίες-Αφηγηματικά μοτίβα στα visual novels και νέοι τρόποι αφήγησης προσωπικών ιστοριών (ψηφιακά ημερολόγια και μέσα κοινωνικής δικτύωσης)
Διαμεσική και Πολυμεσική αφήγηση-Αρχές και πρακτικές πολυμεσικής και διαμεσικής αφήγησης
Αφηγηματικές Δομές Διαδραστικής Ψηφιακής Αφήγησης Ι - Δενδροειδής αφήγηση και ανάλυση των διαφορετικών εκφάνσεών της
Αφηγηματικές Δομές Διαδραστικής Ψηφιακής Αφήγησης ΙΙ - Μελέτη διαφορετικών περιπτώσεων δενδροειδούς αφήγησης
Τα ψηφιακά παιχνίδια ως νέο πεδίο διάδρασης-Η διαδραστική ψηφιακή αφήγηση μέσα από τα ψηφιακά παιχνίδια
Zinisters και η ψηφιακή επανάσταση της δημιουργικότητας- Το «κίνημα» των Zinisters και πώς άλλαξε τη σύγχρονη ψηφιακή δημιουργική παραγωγή.
Μετατροπή μιας σύντομης ιστορίας σε διαδραστική-Πώς να μετατρέψουμε μια μικρή και σύντομη ιστορία σε δενδροειδή αφήγηση
Εισαγωγή στο Twine I - Παρουσίαση του εργαλείου διαδραστικής ψηφιακής γραφής, Twine
Εισαγωγή στο Twine II - Παρουσίαση του εργαλείου και των επιμέρους λειτουργιών του Twine
Καλλιτεχνική έκφραση και Twine - Παρουσίαση έργων καλλιτεχνών και ακτιβιστών
🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (1 ώρα)
Άσκηση περί συστημικής σκέψης
Μελέτη περίπτωσης : Διαδραστικό Ντοκιμαντέρ
Μελετη περίπτωσης μέσα από κλασικά παραδείγματα, όπως το Patchwork Girl
Μελέτη σύγχρονων παραδειγμάτων πολυμεσικής και διαμεσικής αφήγησης
Μελέτη περίπτωσης ενός visual novel
Άσκηση δενδροειδούς αφήγησης
Ομαδική εργασία: Προσωπική ενασχόληση με ένα αφηγηματικό παιχνίδι και ανάλυση της δομής του
Μελέτη διαφορετικών αφηγηματικών περιπτώσεων που συναντάμε στα ψηφιακά παιχνίδια
Μελέτη περίπτωσης πειραματικών έργων
Ομαδική άσκηση: Συγγραφή μιας σύντομης ιστορίας και μετατροπής της σε διαδραστική
Άσκηση με το Twine
Άσκηση με το Twine (εισαγωγή οπτικοακουστικού υλικού)
Πειραματική χρήση του Twine
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης:
Συμμετοχή στο μάθημα και στα εργαστήρια (10%)
Παράδοση εργαστηριακών ασκήσεων και παρουσιάσεων στην τάξη (20%)
Τελική εργασία/γραπτές εξετάσεις (70%)
Σημείωση I: Αξιολογείται η συμμετοχή κατά τη διάρκεια του μαθήματος (θεωρία και εργαστήριο), η συμμετοχή στις καθημερινές ασκήσεις (παρουσιάσεις, σύντομες ομαδικές εργασίες κτλ) και η τελική εργασία/γραπτές εξετάσεις.
Σημείωση II: Διαδικασία και μέσα αξιολόγησης : Εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου ή ατομική εργασία / Κατ ́οίκον εργασία. / Προφορική παρουσίαση εργασίας. / Χρήση Πολλαπλής Βιβλιογραφίας. / Εργαστήριο ή πρακτικές ασκήσεις. / Παρακολούθηση φοιτητών κατά την εκτέλεση εργαστηριακών ή πρακτικών ασκήσεων. / Λήψη από τους φοιτητές συστηματικών σχολίων στο μέσον του εξαμήνου. / Διασφάλιση διαφάνεια στην αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών
🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]
Έξτρα Βιβλιογραφία